n1wzAdy

Allt är inte en dans på rosor hos Apple


Join the darkside! you can´t resist, the power of the darkside is to strong.

Jag såg en rätt intressant film om en fd anställd hos Apple som talade om hur det var att jobba där (han fick tydligen sparken för att han gjorde en överträdelse i sitt avtal, han lämnade tydligen ut mjukvara/programkod utan tillåtelse). Det ska vara väldigt strikt och toppstyrt. Och Steve Job´s paranoia har inte blivit bättre med åren precis (dom som är insatta vet att han vart totalt fintad utav Bill Gates för över 20år sen, det har han inte glömt än idag).

Men samtidigt så kan man ju ha full förståelse för att dom har så pass hård säkerhet och bevakning som dom har. Det handlar om stora pengar och väldigt många drabbas om något går fel. Fast Steve Job´s ska tydligen vara lite utav en diktator/bastard. Ska jag gå efter dom böcker/dokumentär filmer jag sett om Apple. Så förstår man att han drivit folk till vansinne. Han är en perfektionist som inte skyr några som helst medel för att nå sitt mål, kosta vad det kosta vill.

Men å andra sidan, tror det är lätt hänt att få den personligheten när man ansvrar för miljontals dollar. Det går hand i hand med framgång. Fast lite ödmjukhet hade väl inte skadat...

http://www.youtube.com/watch?v=1JXRy8hO8g0&feature=player_embedded#

/Robin
Gaming Ground Sverige

Telltale Games bjuder på gratis episoder mot feedback


Hörde du det råttan? Telltale erbjuder en riktigt bra deal just nu.

Just i detta nuet så kan man bli belönad med gratis episoder från Telltales Games äventyrs biblotek. Och vad är haken undrar du säkert just nu?. Tja, du måste svara på lite frågor i ett online formulär bara. Men det är först till kvarn som gäller, erbjudandet är begränsat. Så pass på!

http://www.telltalegames.com

/Robin
Gaming Ground Sverige

Alan Wake 2?....kom igen


Alan Wake och Remedy har fumlat runt i mörkret i flera år nu. När ska Alan få se dagsljuset?

Alan Wake har inte äns släppts, ändå pratar Microsoft redan om en eventuell uppföljare. CVG har intervjuvat Laura Disney från Microsoft om Alan wake.

Laura Disney (Microsoft product marketing manager)

"It's unique and gripping story - heavily influenced by pop culture classics - is brought to life using techniques reminiscent of modern movies and TV shows,"

"The goal of Alan Wake is create an intense experience for the player, and though 'psychological thriller' might not be a genre we are used to applying to games, Alan Wake is definitely not something you've experienced before."


"As Robbie Bach announced at CES earlier this month, the episodic nature of Alan Wake will see DLC become available for title later in the year. As for a sequel, we'll have to wait and see..."
CVG.

Den längre CVG intervjun

We're not used to MS bringing out 'psychological thrillers'. How does this genre work as a game?
While some players will of course prefer to label the game as a 'horror', Alan Wake is more about a strong atmosphere rather than typical horror elements like blood and gore.

It's unique and gripping story - heavily influenced by pop culture classics - is brought to life using techniques reminiscent of modern movies and TV shows. The goal of Alan Wake is create an intense experience for the player, and though 'psychological thriller' might not be a genre we are used to applying to games, Alan Wake is definitely not something you've experienced before.


What will make Alan Wake stand out against this year's crop of incredible games?
2010 is set to be a fantastic year for gaming, and Alan Wake will be no exception. The atmosphere of the game will create an immersive experience for the player, and the episodic nature will truly imitate the feeling of being drawn into your favourite TV show.

Elements of light and dark will also shape the game in mysterious ways leaving the player unsure as to where they are safe and where they are not...


Gamers have had a mighty long wait for AW. Why has the title taken such a long time to materialise?
Alan Wake is on track from a development standpoint and will play an important role in our Spring 2010 game portfolio. Remedy Entertainment have put a huge amount of work into the title and have really polished the game over the last few months.

As we are committed to delivering the very best and most innovative gaming experiences we can, our release will be driven by our own quality standards rather than a timeline.


Has its long duration in development hindered the game in any way - do any parts look 'dated'?
Throughout development, Remedy has continued to polish and refine Alan Wake to maintain its look and feel throughout. Remedy has a clear impression of what the gamers expect from a AAA title and have worked the make sure that this is evident in the final version.

What in Alan Wake will really blow gamers away?
The time Remedy has spent on Alan Wake is indicative of the final result players can expect to see. The storyline will run as a driving factor throughout the game, creating an atmosphere that captivates the player in a way that many straight-out horror games do not.

Alan Wake will blur the lines between video gaming and television, and play on the strengths of both to create something truly compelling.


Are you anticipating AW enduring as a franchise - with DLC and sequels in the future?
As Robbie Bach announced at CES earlier this month, the episodic nature of Alan Wake will see DLC become available for title later in the year. As for a sequel, we'll have to wait and see.


Alan Wake är tänkt att släppas nu till sommaren i år till PC/360. Återstå att se om spelet äns kommer ut i år...vi får hoppas på det bästa.

Hemsida
http://www.alanwake.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Rayman musik



Själv gjorde jag lite grävande precis. Då jag fick för mig att Rayman 2 + 3 fått väldigt dåliga betyg. Men sådant var inte fallet alls. Rayman 2 (PS1) fick 87.23% hos gamerankings och Rayman 3 80.28% (PS2). Vet inte vart ifrån jag fått att dom två uppföljarna till ett av mina favorit spel genom tiderna skulle vara dåligt (gått runt och trott det i flera år). Känner mig smått lurad. Men jag köpte bägge spelen för en stund sen, så nu får man en chans att uppleva Raymans äventyr X 2.

Egentligen tänkte jag skriva om musiken från första Rayman spelet till PS1, men då gjorde jag det där fyndet i samma veva. En positiv upptäckt vart det ialla fall. Men åter till det ursprungs tänkta ämnet.


Rayman må ha varit ett barnspel till utseendet, men låt er inte luras. Svårighetsgraden var maxad.

Musiken i Rayman är helt makalöst bra. Väldigt upplyftande, stämningsfull och allmänt munter. Jag har inte haft någon lycka att få fram vem upphovsmannen/kvinnan är till musiken. Men jag gissar på att det är Ubisofts egna musiker som stått för allt. Än idag så räknast soundtracket till första Rayman som ett utav dom bästa någonsin i spelvärlden. Lyssna bara på smakproverna nedan så förstår ni.

Dom som spelat Rayman tidigare kommer troligen att få trevlig återblickar (och jobbiga sådana haha, från dom lite svårare partierna i spelet) efter att ha lyssnat igenom musiken från spelet. Vi kan tacka Michel Ancel och Ubisoft (Rayman 1-3 + Beyond Good & Evil mfl) för dom trevliga stunderna och minnena.

Bandland

http://www.youtube.com/watch?v=l-h4-D9zko8&feature=related

Blue Mountains

http://www.youtube.com/watch?v=NqDuhaXfWxI&feature=related

Fansite

http://www.rayman-fanpage.de/character1/rayman1_manual.htm

Hemsida
http://www.raymanzone.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Tv-speles historian


So old school som man kan komma.

Beroende på vilket år man är född så har man upplevt olika typer av spel och spelmedium, jag själv är född 84 så jag har upplevt 3e till 7e generantionen (allt från Sega Master System till dagens spelsystem). Men för dom som var/är födda på 90talet så finns det kanske ingen större inblick i tv-spels historian. Personligen så anser jag att dom borde ha med det i SO undervisningarna i skolan. TV-dataspel har gjort så pass mycket för världen bara på det tekniska planet (flera revolutioner inom teknikens världe).

Jag har samlat ihop en liten smakbit ialla fall inom ämnet. Finns bra böcker att köpa inom området för den som är intresserad (googla bara på videogame history books eller liknande).

Ha en trevlig läsning och god morgon på er.

En överblicks bild på hela spelhistorian

http://www.hirdyman.co.uk/wp-content/uploads/ccae4b638ameline.jpg.jpg

Två sidor som talar om spelhistorian lite mer i detalj
http://www.xtimeline.com/timeline/The-History-of-Video-Games

http://www.pbs.org/kcts/videogamerevolution/history/timeline_flash.html

/Robin
Gaming Ground Sverige

Tempest 2000 - Musik


Genre
Trance, bit pop, hardcore
Titel:
Tempest 2000 remix
Producent:
Vail, T2K
Publicerat av:

Overclocked
Release Typ:
Digitalt
Album Info:
11 musikspår
Release datum:
200X
Total speltid:
44:47
Betyg internationellt
????

Om vi går tillbaks till året 1994 då Atari´s Jaguar var högts aktuell och en titel vid namn Tempest 2000 (Remake av Arkad klassikern Tempest från 1981) stod för dörren. På marknaden så var det Megadrive, Snes, 3DO som ägde och på väg in så var PS1, Saturn och Sega 32. Men just vid det tillfället så verkade Jaguar vara framtiden, ialla fall för ett kort tag.

 



För mig som bara spelat Megadrive, Snes, Nes, Master system och PC så var Jaguar´s tempest rena rama trippen till framtiden (föreställ er typ att ni skulle få tillgång till typ Playstation 4 eller 5 redan idag, nåt sånt). Men om vi återgår till själva soundtracket. Ursprungligen så var musiken till Tempest 2000 gjord utav Ian Howed, Kevin Saville och Alastair Lindsay (Imagitec Design Inc/ Dream Weavers).

Musiken i sig självt skulle beskrivas bäst som en mix av trance, en gnutta hardcore och bit pop som blandats ihop med elektroniska ljud/samplings slingor. Det är kanske inte alls typ av musik men gillar man elektronisk musik och trance så kan det vara värt att provlyssna och ge Tempest 2000 remix en chans.

Betyg, låt för låt

1. t2k_CDmix 10/10
Ultimata trance party låten. Vill man spränga sina fönster och sitt tak åt h***** då är det här låten för dig.

2. t2k_Ingamemix 9/10
Bra elektroniska beats, sound och tryck med en dos av metal (tycker mig känna igen vissa Anthrax influenser). Skulle garanterat gå hem på nattklubbar.

3.
t2kblevel1remix 6/10
En lugn låt med ett minst sagt konstigt/drygt klickade ljud i bakgrunden.

4.
t2kblevel2remix 8/10
Rasta safari låt med sköna vibes och grove.

5.
t2kblueremix 8/10
En lite tråkigare och segare remix än än låt nr 1.

6.
t2kmcolorremix 6/10
Ett elektriskt/industri sound. Ganska ireterande ljud till och från.

7.
t2kmenusmix 6/10
Loppande slingor och upprepade ljud sekvenser. Rätt dålig ljudkvalité, ingen höjdare direkt.

8.
t2kredremix 8/10
En annan tolkning/version av original låten. No more, no less.

9.
t2kremixmix 9/10
En 9minuter lång remix låt som är väldigt medrykande.

10.
t2kyellowremix 8/10
En hårdare remix än övriga remix låtar på samlingen.

11.
Tempest_2000_(vail_underground_mix)_OC_ReMix 8/10
En renare remix med mycket bass och ambient.

Total betyg 7.8/10

För att vara ett till stor del fanbaserat projekt så är det väldigt bra utfört och ett måste för dom som gillar trance, bit pop och elektronisk musik. Checka även in original soundtracket.

/Robin
Gaming Ground Sverige

Ipod och Apple är i blåsväder


Ipad har knappt hunnit bli varm i kläderna fören den och Apple stött på patrul.

Elektron jätten Fjitsu misstänker att Apple´s Ipod begått ett så kalla "infringement trademark" beträdelse. Alltså att Apple användt sig av exklusiva rättigheter/licenser (som i det här fallet varit Fjitsu´s rättigheter) utan tillstånd. Fujitsu skapade en handdator vid namn "Ipad" år 2002, och Fujitsu har haft namet och uppfiningen som sig trademark skyddat ända sen dess.

En tales person från Fujitsu utalade sig om det hela till CVG

"Fujitsu Frontech North America is aware of Apple's iPad announcement and the possible infringement on our trademark, which has been in use in connection with Fujitsu mobile retailing computer products since 2002.

"We are currently discussing our options with our trademark counsel and have no further comment at this time." -
CVG


Fjitsu´s egen Ipad anno 2002. Kostade hela 2000$ då när den utannonserades.

Aj aj aj Apple...det här kan bli en rejäl huvudvärk och bakläxa för deras del. En av Apple´s största floppar på väldigt länge kan bli ett faktum om dom inte spelar ut sina kort rätt nu. Fortsättning följer.

/Robin
Gaming Ground Sverige

Metroid - Other M Wii



Är ni ett Metroid fan så lär ni ha följt upp Team Ninjas och Nintendos (och även
D-Rockets) Metroid - Other M projekt. Spelet utannonserades för första gången på förra årets E3 mässa. Ska jag vara ärlig så var min reaktion lite så här "Okej...vad har Team Ninja gjort för spel tidigare. En massa Dead or Alive och Ninja Gaiden spel". Sen har jag väl dess värre förknippat Team Ninja med sexism och Tomonubu Itagaki´s skandaler genom åren (Han är dock inte kvar på Team Ninja längrem slutade år 2008).


Hjälp! Samus är omringad, använd boots of escape!

Retro Studios hade ju hand om alla Metroid Prime spelen (som alla blivit en succe world wide) så själv fattade jag nada över Nintendos beslut att överlåta Metroids arv till Team Ninja (nu vet jag dock att det var Yoshi Sakamoto ide, mer eller mindre) . I vilket fall som helst.

Back on track. Other M ska innehålla både element av 2D och 3D gameplay och första och tredje persons perspektiv. Och enligt Fil-Amie så ska storyn i Other M vara mer djup i jämförelse mot dom tidigare Prime delarna och samtidigt ha klassiska moment från tidigare Metroid spel. 


Tror nog Samus haft bättre dagar och oväntade besök faktist.

Enligt Nintendo producenten och chef designern för Metroid Yoshi Sakamoto så har Other M varit under utveckling sen 2006, och projeketet har är ett hundraman stort team i ryggen. Yoshio ska ha tagit kontakt med Yosuke Hayashi från Team Ninja för att diskutera om möjligheterna att intregera Ninja Gaidens motor/upplägg och omvandla allt till ett nytt Metroid spel.


Undrar om man kommer att kunna göra olika Wrestling grepp i Other M? kör en slam dunk Samus.

Storyn i Other M tar plats mellan Super Metroid och Metroid Fusion och storyn ska föras framåt allt efter som man avancerar (ska finns likheter med Metroid Fusion där sägs det). Gameplayet ska innehålla både tunga actionmoment och utforskar delar. Kan man hoppas på ett nytt Super Metroid med extra allt? hoppas, hoppas.

Sakamoto förklarade ialla fall samarbetet mellan Nintendo och Team Ninja på följande vis.

"unlike anything that's ever been done at Nintendo; it's more than just a collaborative effort -- it's one group working toward a common goal". -
Yoshi Sakamoto Nintendo

Metroid - Other M är planerat att släppas i Japan nu till sommaren till Wii. För oss i EU så står titeln som TBA än så länge.

Trailer

http://www.youtube.com/watch?v=TNxeCHpp08E

Intervju med Reggie Fils-Amie om Other M

http://www.youtube.com/watch?v=qOMu1iiukhA

Hemsida
http://metroid.jp/

Fansite

http://www.metroid-database.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Avatar 2 är i produktion


Jag kan skåda in i framtiden och jag ser Avatar 2.

Avatar kom, sågs och segrade. En blockbuster succé av gigantiska proportioner. Så att en uppföljare skulle bli en verklighet förr eller senare kom väl inte som någon big suprise precis. Enligt "Slashfilm" så har produktionen av Avatar 2 redan satt igång. Undrar om det blir en ny mjölk ko inom film världen som typ Star Wars eller om James Cameron kommer att ta tid på sig att göra en grym uppföljare?

Vad brukar man säga, smid medans järnet är varmt. Så man får en känsla utav att dom kommer att snabba upp produktionen för att få ett släpp inom en sån snar framtid som möjligt.

Vad är eran åsikt? en halvdan uppföljare som släpps inom 1-2år kanske eller en mer genomarbetad uppföljare som släpps inom 3-6år?.

Hemsida
http://www.avatarmovie.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

System Shock 2 musik



System Shock 2 hör till en utav mina favorit spel genom tiderna. Och dess soundtrack hör till något utav det bästa jag någonsin lyssnat på. Inte bara inom spelvärlden utan i överlag. Musiken är så pass välgjord att man rysser av behag även om man inte äns spelar System Shock 2 men lyssnar på musiken ändå. Det finns även remix låtar av orginal OST. Jag är ett stort fan av både ettan och tvåan och jag hoppas på att en trea blir aktuell i framtiden (en värdig sådan).

God morgon föresten.

SS 2 Operations 2
http://www.youtube.com/watch?v=8XXZ9IpZoxk

Fansida

http://www.sshock2.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Megadeth - Musik


Genre
Heavy Metal, Trash Metal
Titel:
Endgame
Producent:
Dave Mustaine, Andy Sneap
Publicerat av:

Roadrunner Studios
Release Typ:
Official Release
Album Info:
1 CD - 11 musikspår
Release datum:
2009-09-11
Total speltid:
44:47
Betyg internationellt
about.com 4.5/5, popmatters 8/10, ultimateguitar.com 9.1/10

Det var ett bra tag sen sist man hörde något nytt ifrån Dave Mustaine och hans Megadeth. The System has Failed var senaste albumet från Megdeth (det var 6år sen det, 2004). Vad har hänt sedan dess?.

Tja, dom har en ny lead guitarist vid namn Chris Broderick (fd gitarrist för Jag Panzer och Nevermore och Glen Drovers ersättare i Megadeth) och Dave Mustaine har blivit kristen. Han vart det efter alla turer till rehab (han ska tydligen be före och efter alla konserter). Det går knappast att förneka att hans nyfunna tro påverkat han som person och musiken han gör. Jag skulle inte kunna påstå att det påverkat hans musik till det bättre.

Jag skulle även kunna vara så fräck att säga att det är ytligare en spik i kistan för att religion inte för något gott med sig.



Dave ser taggad ut på det här fotot.

Skivan inleder starkt med Dialectic Chaos. Men man blir dessvärre bara invävd i en falsk trygghet i vad som INTE kommer att vara ett spikat sound genom hela plattan. Sen spinner det vidare åt alla möjliga håll och riktningar. Texterna för låtarna är inte något av det bästa Megadeth presterat genom åren. Endgame innehåller knappt  några texter som jag lagt på minnet, säger väl en del bara det. Dom är inte av epic klass helt enkelt.

Dom som förväntar sig tunga låtar som t.ex. ”Beneath the skin”, Devil´s Island”, ”Rattlehead”. Kan glömma det helt. Ain´t gonna happend.

Endagme har egentligen bara tre riktigt bra låtar (Var av en bara kan räknas som en hit). Så Endgame är inte ett album som kommer att tas fram så ofta för min egen del tyvärr. Albumet är ganska rätt igenom oinspirerat och rörigt. Det där lilla extra finns inte där helt enkelt. Klassiska låtar som ”Holy Wars”, Tornado of souls” och Peace Sells – But Who´s Buying?” är inget man finner I Endgame.


Dave in action.

Dave låter även rent allmänt trött och seg genom hela skivan, ungefär som om en skådespelare bara läser direkt ur manuskriptet bara för att få det överstökat. Endgame är inte det albumet jag hade hoppats på att det skulle vara och det är inte en utav Megadeths bästa album, men inte heller deras sämsta (Risk är utan tvekan deras sämsta album enligt mig). Hårda ord från mig kan tyckas, men med tanke på att jag hängt med som ett fan sen första albumet så har man vissa krav.

Som vanligt så rör det sig ju om ”Smaken är som baken” och ”i jämförelse med vad”. Men jämför man Endgame med tidigare Megadeth hitlåtar och album. Så framstår Endgame som riktigt vek och dåligt utförd. Sen får man ju dock tänka på att Dave inte är någon ungdom längre heller precis…är fan ett mirakel att karln äns lever efter alla hans tur in och ut från rehab genom åren.

Betyg, låt för låt

1. “Dialectic Chaos”
Ett jäkla tryck I den här låten. Somliga säger att den påminner om en vis ”Wolfmother” låt, men faktumet kvarstår ändå att det är en grym låt, synd att den är så kort bara 8/10

2.
“This Day We Fight!”
Klassiskt Megadeth sound med tunga gitarr riff och dundrande trummor. Tycker dock att låten är lite små seg och att texten är smått radig  7/10

3.
“44 Minutes”
Bra text, schysst gitarr spel och riffs  8/10

4.
“1,320″
Påminner om Megadeths forna dagar. Klockren trash metal låt. Headbang to you dropp! 9/10

5.
“Bite The Hand That Feeds”
Känns som en mellan låt. Typ en sådan som man gärna bläddrar förbi eller skipar helt . En ganska tråkig låt helt enkelt. 6/10

6.
“Bodies Left Behind”
Tunga riff men allmänt seg låt och inte fullt så bra text . Det klickar helt enkelt inte till i mitt metal huvud  6/10

7.
“Endgame”
Inte världens bästa lyrics precis. Men ännu en gång så riffas det loss rejält 7/10

8.
“The Hardest Part Of Letting Go… Sealed With A Kiss”
En mjuk låt till en början som växer till något betydligt vassare och tyngre. Men låten ger en bitter eftersmak, som om något saknas 6/10

9.
“Headcrusher”
Metal yxor i all ära. Men var är kraften och krutet någonstans? 6/10

10.
“How the Story Ends”
Helt rätt känsla och uppbyggnad i den här låten 8/10

11.
“Nothing Left To Lose”
Riktigt tight bas slinga och gitarr solon 7/10


Total betyg 7/10
För att summera upp vad det som gjort att Endgame inte fått högre betyg. Så är det att dom flesta låtarna inte ger några kickar alls, man diggar inte med och det räcker inte med endast tre grymma låtar (Dialectic Chaos, 1,320 och 44 Minutes) för att hålla upp ett helt album. Endgame är mer ett måste för hardcore fansen än för dom som vill ha ett kick ass heavy/trash metal album.

Megadeths hemsida

http://www.megadeth.com/home.php

Tillbaks till tiden då Megadeth var som bäst. Into the lungs of hell
http://www.youtube.com/watch?v=rOI8T06PNq4


/Robin
Gaming Ground Sverige

Ipad kanon eller kalkon?


Man börjar fundera om inte Jobs är den ENDA personen som gillar Ipad...

Forumen på nätet är överfulla med negativa åsikter om Ipad och det verkar inte bli något slut på trådskapandet och inläggen heller. Nu har även herr Hitler sagt sin åsikt om det hela.

Hitler har ialla fall sin åsikt klar gällandes Apple´s Ipad
http://www.youtube.com/watch?v=lQnT0zp8Ya4&feature=popular

Ni får ha en bra helg allihop.

/Robin
Gaming Ground Sverige

Platinum Games Vanquish

Platinum Games har fått blodsmak. Dom har gjort titlar så som Madworld, Infinite Space och årets dunder succé Bayonetta. Nu har dom börjat snickra på nästa stor titel. Shinji Mikami (Resident Evil´s fader) är inkopplad i projektet och SEGA lika så. Av trailern att döma så påminner det lite om Halo och GC spelet P.N.03

En annan intressant sak är att företaget Logan (Dom hade hand om en hel del i MGS4, där bland grafik och film jobb) är med i projektet också. Så det är en högst intressant uppsättning av folk och företag inblandade i det hela. Bara hoppas att det inte blir pankaka av allt  bara.

Spelet står som TBA och inga plattformar har ännu blivit spikade. Men man kan nog anta by deafult att Vanquish kommer till både PS3 och 360.

Hemsida

http://platinumgames.com/


Trailer

http://platinumgames.com/2010/01/29/vanquish-2/


/Robin
Gaming Ground Sverige

Codmaster lägger ner Hei$st


R.I.P in digital heaven.

Är du en av dom som gått runt och väntat på att Hei$st ska komma ut? då lär du nog inte fortsätta att läsa. Codemaster bekräftade att spelet är nedlagt till spelsiten IGN.

"After a much extended development period, Heist has been terminated as a project and removed from our release schedule."
- IGN

Spelet verkade rätt lovande då det utspelade sig under 60talet och man skulle både kunna råna, sno och härja fritt igenom San Francisco. Nåja, shit happends antar jag.

http://www.codemasters.com/map.php?displaymap=true&phrom=/index.php

/Robin
Gaming Ground Sverige

Send an email to the author of this post at owen@kotaku.com.


GTA 4 episoder inte längre exklusivt för 360


Niko Bellic är pleased att höra att episoderna nu även kommer till PC och PS3 inom kort.

Att episoderna för GTA 4 inte skulle vara exklusivt för 360 särskilt länge förstod nog dom flesta. Var bara en tidsfråga innan dom skulle komma ut till andra format. Sådant var nu fallet och The Ballad of Gay Tony och The Lost and Damned kommer nu ut till Windows live och Playstation store den 30 mars. Till vilket pris är dock ännu okänt.

http://www.rockstargames.com/IV/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Lords of Thunder - Dezant av Vertexguy



Lords of Thunder var/är ett trevligt Shoot em up spel till Turbografx-cd tillbaks på tidigt 90tal (kom även senare till Sega CD och släpptes 2008 i februari till Virtual Console). Spelet är minst lika väl känt för sin tighta action som för sin musik. Vertexguy har inte varit sen med att notera precis just det. Så han har gjort en egen cover av låten Dezant.

En riktigt bra cover av orginal låten måste jag ändå påstå. Eller vad anser ni?

http://www.youtube.com/watch?v=LpsNOQPJsok&feature=related

/Robin
Gaming Ground Sverige

Apple Ipad


Vad är det där! det är en fågel, nej ett flygplan, nej det är en gigantisk Ipod till ett gigantiskt pris.

Ni har säkert redan hört det by now. Men Apple presenterade för lite drygt ett dygn sen sin ny leksak, nämligen Ipad. Efter att ha kollat igenom flera filmer (var av 5 består av Steve Job´s när han säljer in Ipad till världen) så började en del frågetecken för min egen del att poppa upp. För det första så trodde jag inte mina ögon när jag såg hur stor Ipad var.

Måtten (för att vara exakt) för själva skärmen, 9,7 tum, höjd 24,3 cm och tjockleken är 1,34cm och bredden 19cm. Vikten är inte äns 1kg (0,73kg). Jag började direkt fundera på vilka som skulle kunna tänkas vara Ipad´s målgrupp?. Priset för den billigaste Ipad varianten kostar liksom 499dollar (16GB, 3600-3700kr).

Det får man mer eller mindre en laptop för och skjuter man till lika mycket till så får man ännu mer krut i maskineriet. Sen var det dels Ipaden´s storlek som jag funderade över. Man kan ju inte direkt stoppa ner den i fickan (Går ju inte att vika ihop som en laptop precis, visst det går. Men då funkar den inte så bra längre). Den bilden jag fick direkt i huvet var en överdimensionerad Ipad, typ en ipad som gått på anabola. Man lär ju se ut som en idiot om man sitter med den där ute på något kaffe, den är ju inte precis diskret av sig.

Lite trevliga kommentarer som kan hittas på youtube gällande Apples Ipad

"f****** g** ipad f*** the stupid ipad how about the ipon u p**** steve jobs this is by far the dumbest thing you have ever done f*** you"

"I won't be wasting my money on an i-pad. I already have the Nokia N95 8GB smartphone so I would get a laptop for the computing side of things."

"This product is just like the pontiac aztek.....this one is doomed to failure. Who would pay minimum $500 just to browse the web and not even be able to multitask; no flash support, no front facing camera..........THIS ONE WAS STUPID APPLE.

Apple is great but they better smarten up (closed business model etc etc) I think they are starting to show symptoms of sabotaging their massive success with too much LINEAR thought. Apple is becoming to enamored with themselves."


Och listan med av den där sorten bara fortsätter och fortsätter i all evighet.


För lite drygt 3700kr så blir den här din nya hightech kompis.

Jag själv känner mig inte särskillt motiverad att hosta upp 3700kr för en Ipad ärligt talat. Då köper jag hellre en kraftfull apple laptop dator istället och slipper att se ut som en idiot när jag ska fumla runt med en gigantisk ipad istället. Dock, kom jag på en sak som skulle kunna motivera mig att köpa en Ipad. Jag älskar att läsa böcker och jag har flera i pdf format. Hur nice vore det inte att kunna sitta i solstolen och kunna läsa dom på ett bekvämt sätt direkt från äns egen handflata?

Några åsikter och tankar kring Ipad? något ni skulle kunna tänka er att införskaffa?.

Steve Jobs Apple Ipad keynote Del 1-5
http://www.youtube.com/watch?v=OBhYxj2SvRI&feature=related

http://www.apple.com/ipad/

http://www.apple.com/ipad/gallery/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Ingen mmorpg titel kan vinna över Wow


Hur länge till kan Blizzard sitta säkert på mmorpg tronen som ohotad kung?

Det finns inte många online spel där ute som kan brösta sig med Blizzard´s tungviktare Wow. Faktumet är att det knappt finns någon konkurrens att tala om. Flera konkurrerande utvecklare har givit sin synvinkel och åsikt på det hela.

Jack Emmert (COO)
Cryptic Studios

"No game will topple World of Warcraft," the Star Trek Online man said. "Many companies try to replicate Warcraft's gameplay, but that's just silly. If someone wants WoW, they'll play WoW."
- MCV

Erling Ellingsen
Funcom

"I think it's safe to say that World of Warcraft will be around for a long time. Based on the numbers reported by Blizzard so far, it will probably take a while before their subscriber level falls significantly."


"The game has proven to be incredibly resilient against the test of time," he added, "not only because it's a great game but also because it's turned into somewhat of a pop-cultural phenomenon."

Rob Smith
(COO)
Jagex

"
Sci-fi MMOs like Star Trek Online and Star Wars: The Old Republic are unlikely to topple the likes of World of Warcraft".


Kan Fallout Online (om det släpps) ha en chans i en tungvikts match mot Wow?

Blizzard själva har tidigare kommenterat att "kopiera Wow" inte är rätt väg att gå för MMO utvecklare. Säger väl egentligen sig själv. Dom kommer alltid att vara nr 1 på deras eget spel, då dom själva gjort spelet. Bättre att försöka skapa något nytt och unikt som sticker ut i mängden istället. Jag tror dock att man visst kan vinna över Wow, inget är omöjligt. Jag själv kommer nog att skaffa Fallout mmorpg spelet när det kommer ut. Tror fler kommer att följa mitt ex.

Men för att sammanfatta det hela. Vare sig konkurrerande utvecklare eller konsumenter tror att någon kan rå på Blizzards Wow. Hoppas någon tar sig an den utmaningen framöver.

/Robin
Gaming Ground Sverige

Climax är sugen på att göra ett nytt Silent Hill spel


Inget HL 2 EP 3 i år heller. Vart är världen på väg....

Climax har haft att göra en del med Silent Hill serien efter att Konami lämnade över ansvaret till dom. Där bland har dom gjort Silent Hill - Origins (fick 72.42% till PS2 och 78.22% till PSP hos Gamerankings.com) och Silent Hill - Shattered Memories (fick 70% till PSP och 78.21% till Wii hos Gamerankings.com). En rolig fotnot är att Climax faktist gjort konventeringar utav Diablo och Warcraft 2 till Playstation 1.

Känns ärligt talat som om Silent Hill är en döende serie. Efter Silent Hill 3 (2 enligt fansen, men jag håller inte med. För trean var/är klockren) så gick det bara utför. Sen vart det ju inte bättre att Silent Hills/konamis poster pojke
Akira Yamaoka kastade in handduken precis.

Nu så klirar det i fingrarna på Climax igen och dom själva hoppas på att få göra ännu ett Silent Hill spel.

Sam Barlow (lead designer på Climax) sa till UK Nintendo Magazine

"For us we felt we've put our stamp on the series with Shattered Memories so we'd love the opportunity to do another one. So everybody go and buy it!"

Vet inte om man ska jubla eller sörja åt den nyheten.

Hemsida
http://www.climaxgroup.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Lite DJ beats på morgonkvisten


Bring da noise!

Vet inte hur pass morgonpigga ni är men jag är rätt seg på morgonen. In i dushen direkt, kopp te sen är det hörlurarna på direkt så att man vaknar. Följande låtar av DJ Q-Bert och Mix Master Mike borde få vilken människa som helst att börja vakna till. Snacka beats och flow.

top o' the mornin' to ya, till alla läsare ialla fall.

DJ Q-Bert och Mix Master Mike at the DMC 1995 World Finals
http://www.youtube.com/watch?v=h7pVbJClzuc

Mix Master Mike - All the Way live

http://www.youtube.com/watch?v=XW2e1kGyKcw&feature=related

Världens första DJ band (Q-Bert, Mix Master Mike, Apollo mfl)
http://www.youtube.com/watch?v=5zfCbxLWZt4&feature=related


http://www.mixmastermike.com/

http://www.thudrumble.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Dead or alive paradise PSP trailers


Är inte den kvinnliga anatomin i spelens värld bara helt underbar?

Är väl bara någon dag sedan jag skrev om det nya DOA spelet till PSP. Men jag/vi fick en rätt rolig kommentar från en utav våra läsare. "Vad går Dead or alive paradise ut på egentligen"?. Jag skulle kunna ge ett väldigt kort svar på den frågan eller ge ett ännu kortare svar på den frågan.  Jag ger personen ifråga som ställde frågan bägge versionerna.


Äkta eller fejk? dagens I-lands problem har nu även kommit till den digitala världen.

DOA - Paradise till PSP är ett samlings pack av mini spel. I spelet får man se diverse fina madamer i olika utmanade posér och kläder (lär väl dock inte dröja länge innan någon ser till att alla brudarna blir nude i spelet via en patch/hack, typ som i The Sims). Det ännu kortare svaret är att det är digitalt ögon godis gjort för killar/män, tänk Playboy som spel istället för i tidnings format (Finns faktist som spel redan, tro det eller ej) fast med fler val möjligheter och allt sker interaktivt med spelaren.

Och ännu en gång, sex säljer. Hade inte sett trailern för spelet tidigare (gjorde det för en stund sen). Ja vad ska man säga. Kan lätt uteslut att det är ett spel för tjejer (om man inte är lagd åt andra hållet) eller att det är en GOTY titel. Se och döm själva.

Trailers
(Kan man anta att det medföljer toa papper och ett stänk skydd för äns PSP när man köper spelet?)

http://www.youtube.com/watch?v=tS9hAcvcK5I

http://www.youtube.com/watch?v=X-YW7mAqlwE

Hemsida

http://www.tecmogames.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Supreme Commander 2 intar slagfältet inom kort



Gas Powered Games Supreme Commander 2 fick ett spikat datum via Squre Enix idag. Först ut är PC versionen som släpps den 5 mars och strax där efter följer 360 versionen som har release den 19 mars. Flera talet förbättringar och uppdateringar ska ha gjorts i uppföljaren. Där bland multiplayer delen, unik storyline och själva kampanjen ska ha fått ett större djup denna gången.

Chris Taylor
(Gas Powered Games) och Larry Sparks (Square Enix) sammanfattade hela sammarbetet/projektet mellan företagen på följande vis.

"The partnership with Square Enix has been a highlight of my career," said Chris Taylor, founder and creative director of Gas Powered Games.

"I couldn't be more proud of what the team has accomplished, as the game has continually exceeded all of my expectations throughout its development."

Larry Sparks, Square Enix's VP of brands for the PAL Region added: "Supreme Commander 2 has already achieved fantastic recognition across media and the RTS community winning E3 Best Strategy Game 2009 from IGN, 1UP and GameSpot.

"We're thrilled to be working with Gas Powered Games to release a game that really pushes the genre's gameplay and storyline expectations to a new level."


Lite bilder ifrån spelet


Mycket effekter på skärmen samtidigt.


Massiva strider kommer att äga rum i Supreme Commander 2.


Plåtniklas har maxxat på gymmet sen senaste vi såg honom.


Man kan nog förvänta sig en massa explosioner även denna gången.

System specs för Supreme Commander 2 PC

Minimum System Requirements:

CPU: 3.0 GHz or better, AMD or Intel CPU         
RAM: 1GB RAM (XP) 1.5GB RAM (Vista / Win 7)        
VGA: 256 MB VRAM with Pixel Shader 3.0        
DX: DirectX 9.0    
OS: Windows XP/Vista/Windows 7            
HDD: 4-5 GB for full install & DirectX         
Sound: No accelerated sound hardware required     
Network: Internet Connection with Cable / Broadband

Recommended System Requirements:

CPU: 2.6 GHz or better, Dual Core AMD or Intel CPU
RAM: 2GB RAM (XP) 2GB RAM (Vista / Win 7)
VGA: 512 MB VRAM DX9 compliant with Pixel Shader 3.0
DX: DirectX 9.0
OS: Windows XP/Vista/Windows 7
HDD: 4-5 GB for full install & DirectX
Sound: No accelerated sound hardware required
Network: Internet Connection with Cable / Broadband

Jag vill minnas att första Supreme Commander hackade utav helvete på min förra dator när spelet var ny släppt. Har som tur e en ny Gamer dator nu mera. Får se om del II rullar mer smärt fritt än sitt yngre syskon.

Hemsida

http://www.supremecommander.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Fable 3 på MS X10 event i februari



Spelet året 2010 har börjat riktigt bra, och det blir bara bättre och bättre. Lionhead kommer att visa upp Fable 3  under Microsofts X10 event nästa månad. På Lion heads facebook sida så skrevs det även att vi kan se fram emot andra spel och avslöjanden under eventetn (hmmm).

X10 kommer att äga rum i San Francisco Usa. Man kan ju fråga sig följande frågor. Hur mycket kommer Peter att hypa Fable denna gången? och vilka andra titlar kommer att visas upp på plats?. Den som lever får se. Jag gillar/gillde Fable 1+2 ialla fall. Så jag ser fram emot 3an.

Lite koncept bilder ifrån Fable 3


Påminner lite om hamn/slumkvarteret i första Disc World faktist.


Det som händer om man är ett toffel djur. Ha lite balls ffs...


En perfekt reklam poster för vad som händer när man inte använder kondom?

Fable 3 har inget release datum spikat än. Men det är sagt att det ska släppas under 4e kvartalet i år. Än så länge så är titeln exklusiv för 360.

Trailer

http://www.youtube.com/watch?v=g-VEWuStpOU

Intervju med Peter Molyneux om Fable 3 Molyneux
http://www.youtube.com/watch?v=y6-oQo_itVU

Fable 3 konferans

http://www.youtube.com/watch?v=vx39aFtRQH8

Hemsida
http://www.lionhead.com/


http://community.lionhead.com/forums/thread/3307198.aspx

/Robin
Gaming Ground Sverige

Tempest 2000 OST Remix - morgon musik



Atari´s Jaguar gick kanske inte något vidare öde till mötes. Men den hade faktist en del gryma spel titlar. Där bland "Tempest 2000". Inte nog med att spelet var riktigt neat. Soundtracket var/är helt klart wicked. Techno/trance/bit pop in the mix typ.


Det gäller att hänga med i svängarna i Tempest 2000, annars är man rökt.

Sen svar på tal till en viss person (ja, du vet vem du är) som whinade över hur jag kunde gilla spelmusik bättre än dagens MTV musik. Svaret finns nedan via en länk. Man får kväljningar över hur kass musiken är på MTV idag. Same shit over and over again. Finns givetvis undandtag, men dom är så pass få så.

En remix låt från Tempest 2000 till Jaguar
http://www.youtube.com/watch?v=9ze9OxiTMys

/Robin
Gaming Ground Sverige

Sega fimpar Phantasy Star Universe servrar för PC/PS2


Snipp snapp slut, så var sagan om Phantasy Star Universe slut.
Sega har bestämt sig för att släcka ner servrarna för Phantasy Star. Ialla fall för PS2 och PC, tydligen så tänker dom låta 360 versionen få leva ett tag till som det ser ut just nu. Faktumet är att dom till och med kommer att bistå med både uppdateringar och nytt online material för spelet till 360.

Server ner stängnings datumet för Phantasy Star Universe är den 31mars i år. Så två månader har man alltså på sig att runda av, sen tar det roliga slut.

Hemsida
http://phantasystaruniverse.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Iron Man 2 + AC/DC = Sant



Yepp, en uppföljare på Iron Man filmen vart ett faktum för mig för en stund sen. Kollade igentligen efter mer detaljerade info kring AC/DC och deras turne planer. Men då fick jag istället fram att AC/DC har flera låtar med i Iron Man 2 (Razors Edge och Shoot to thrill bland annat). Sen fan jag en trailer för Iron Man 2.


Agnus young och AC/DC kommer till Sverige i sommar, for those about to rock!

Rätt maffig trailer med mycket explosioner och action. Jag har inte sett första filmen, så jag vet å andra sidan inte vad jag ska kunna förvänta mig eller vad för förhoppningar jag ska ha. Minns bara att spelen var crap till samtliga format som den släpptes till (filmlicens spel = crap i 95% av fallen). Rätt imponerande cast lista för filmen ialla fall. Där bland finner man följande personer.

Robert Downey Jr - Iron Man/Tony Stark

Scarlett Johansson - Natasha Romanoff

Samuel L. Jackson - Nick Fury

Mickey Rourke - Ivan Vanko

Mickey och Samuel är två skådespelare som jag gillar väldigt mycket. Så det kanske är värt att se den på bio (i maj månad går den upp på duken i usa. Så gissningsvis så kommer den till Sverige kort där efter).

Iron Man 2 trailer
http://www.youtube.com/watch?v=siQgD9qOhRs&feature=related

Hemsida
http://ironmanmovie.marvel.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Dead Rising 2 multi-format titel yay!


It´s a long way to the top if you want to rock n roll.

Alla som älskar zombie filmer och zombie slakt spel räcker upp en hand nu. Great. Dead Rising 2 är inte en nyhet på något sätt. Tänkte mer sammanfatta det hela. Dead Rising var faktist komiskt nog min första 360 titel som jag provade på. Att det är komiskt beror på två saker.

1. Jag var lite anti 360 back in the day´s (Som tur e ändrades min uppfattning rätt snabbt)

2. Trodde ärligt talat att det inte fanns något liv efter Resident Evil

Dead Rising var som om Dawn of the dead återuppstått som spel. Pappa´s nya väska hade aldrig varit vackrare och mer tilltalande. Dead Rising är ett givet val för alla som älskar skräck, splatt och action spel. Så det passade mig som handen i handsken. Vet e tusan hur många olika sätt man kan döda dom levande döda med. Finns hur mycket vapen som helst, skjutvapen, melee vapen till och med wrestling grepp finns att användas.

Så när Dead Rising 2 nyheten dök upp på nätet (efter mycket rykten) i februari förra året. Då jublade jag.


Stockholms derby Zombie edition.

Jubblandet tonades dock ner en bit när jag förstod att huvudkaraktären ur första delen (Frank West) inte kommer att vara med i Dead Rising 2 och att Capcom inte kommer att ha hand om huvudutecklingen. Utan att en tredje parts utvecklare vid namn "Blue Castle Games" skulle ha hand om huvudutvecklingen av Dead Rising 2 (under stor uppsikt av Capcom).

Med tanke på att Blue Castle bara gjort Baseboll spel tidigare (The bigs 1+2 mfl) så kan man ju fråga sig vad tusan Capcom tänkte igentligen när dom lämnade över sin zombie bebis till dom. Men tydligen så ska original teamet bakom första Dead Rising (inklusive Keiji Inafune him self) vara inkopplat i projektet.


Im a rockstar baby!

Så frågan är om det egentligen finns någon som helst anledning till att vara orolig?. Verkar ju inte som om dom ändrat särskilt mycket på grund konceptet menar jag. Av det jag löst, hört och sett så finns det inget som tyder på att det kommer att bli ett fiasko ialla fall, inte så här långt.

Storyn i Dead Rising 2 rullar vidare 5 år efter handlingen i originalet. Viruset har spridit sig vidare över allt i Usa  (det som startade i "Santa Cabeza"). Den här gången får man ta sig an rollen som Chuck Greene (Istället för Frank West) som är en motorcross stjärna. Som bara råkat ha oturen att hamna mitt i skiten. För att vara exakt "Fortune City" (en näst in till kopia av Las Vegas). Kampen om överlevnad har bara börjat för Chuck och det ser redan mörkt ut för hans del (checka bilderna och filmerna). Det är zombies precis över allt och så tokiga fanatiska anhängare uppe på det.


Chuck har helt klart oddsen emot sig. May the force be with you bud.

Dead Rising är tänkt att komma ut till både 360, PC och PS3. Något datum finns ännu inte, står som TBA för stunden. Ryktas dock om att i redan nu april i år så kommer man att få släppa lös sin inre zombie slaktare.

Fan site

http://www.deadrising2.net/

Officel hemsida

http://www.dead-rising.com/

Dead Rising 2 officel trailer
http://www.youtube.com/watch?v=uUdA2VVNY3w

Preview
http://www.youtube.com/watch?v=CqmZbrlMoTg

Gamespot intervjuvar Capcom´s Keiji Inafune
http://www.youtube.com/watch?v=995AfHlIfYI

Capcoms hemsida
http://www.capcom.com/

Blue Castle Games hemsida
http://www.bluecastlegames.com/#pageId,1

/Robin
Gaming Ground Sverige

Vad tusan gör Gears of Wars Marcus Fenix i Lost Planet 2?

Marcus Fenix är så bad ass att han extra knäcker i Lost Planet 2 på sin fritid.

Har ni någonsin känt som om ni drömmer fast ni är vakna?. Så kände ialla fall jag när jag såg bilder på Gears of Wars anti-hjälte Marcus Fenix när han gästade i Capcom´s kommande Lost Planet 2. "Det måste vara ett tidigt 1a april skämt" tänkte jag. Men nej mina Gamer vänner. Det är inget skämt, det är blodigt allavar.

Ett sammarbete mellan Japanska Capcom och Amerikanska Epic har blivit en verklighet. Epic har tydligen gått med på att inte bara låna ut Marcus Fenix till Lost Planet 2, utan även Dominic Santiago. Nyhets bomben släpptes idag via ett Capcom Xbox event i Japan (trailer på Lost Planet 2, där man såg Gears of War stjärnan Marcus)

Lite bilder på Marcus med vänner in action.





Lost Planet in the mix med Gears of war? kan det bli något bra tro.

Det mest troliga är att Gears of war karaktärerna kommer att vara exklusiva för 360 via download och att dom inte kommer att vara med i Lost Plantes 2 grund historia. Vare sig Epic eller Capcom har kommenterat dom spekulationerna än dock.

Man kan ju undra om det här är vad Cliff Blezinski Aka Cliff B varit så uppskruvad över tidigare. Han hade vi något intervju (minns inte om det var Level, Super Play eller PCG) sagt att han hade "Kick ass news" på G. Alltså, att han hade stora saker i görning men att han inte kunde avslöja något än. Troligen var det den här nyheten han menade.

Det här måste ialla fall vara årets grymaste nyhet så här långt, även om året är ungt än så länge. FF karaktärer möte ju Disney figurer i Kingdom Hearts, så sure why not.

Vad anser ni om det hela? bu eller bä.

Det spekuleras vilt på epics forum

http://forums.epicgames.com/showthread.php?p=27101083


Lost Planet´s hemsida
http://www.lostplanet-thegame.com/

Gears of War´s hemsida

http://gearsofwar.xbox.com/AgeGate.htm

/Robin
Gaming Ground Sverige

Video Game Girl - Nerf Herder's Parry Gripp Music Video


360 och ett par snygga tjejer. Vad mer kan man begära?

Lite vakna upp musik så här på dagen är alltid välkommnat. Låten handlar om en tjej som jobbar i en spelbutik, ja det är typ allt jag behöver säga om den saken. Enjoy

http://www.youtube.com/watch?v=bR3ndy0e--k

/Robin
Gaming Ground Sverige

En av dom stördaste Machinima filmerna ever


När man vill ha mer friheter att skapa film än vad man hade med The movies.

Satt och kollade igenom lite filmer på Machinima.com så fick jag syn på en minst sagt udda film. Checka och döm själva. Tjejen var hawt dock. Tack och god natt för idag.

Task mistress HL2
http://www.machinima.com:80/film/view&id=44743

Ray´s hemsida
http://www.raykoefoed.com/

Hans youtube kanal
http://www.youtube.com/user/RayKoefoed

Machinimas hemsida
http://www.machinima.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Darwinia + på XBLA den 10feb för 1200 points


Darwinia + är = färgkalas för ögonen och glädje för hjärnan.

En liten uppdatering på Darwinia + till XBLA bara. Spelet släpps den 10 februari till priset 1200 poäng. Så alla som har en 360, get busy den 10 feb på XBLA. Må den bästa Darwinia krigaren vinna!

Hemsida

http://www.introversion.co.uk/darwinia/

/Robin
Gaming Ground Sverige


En massa Mass Effect inkommandes



Mass Effect 2 släpps som bekant till PC/360 nu i dagarna (28jan, alltså nu på torsdag) så många Mass Effect fans kommer att ha fullt upp att göra inom kort. Men några intressanta nyheter har poppat upp kring Mass Effect 2. Den första rör sig ett ämne som det diskuterats vilt kring på nätet.

Nämligen det ökända "360 spelare måste göra ett skivbyte" grejen. Jessie Houston (Bioware producer) förklarade för IGN vad det hela egentligen handlade om.

"Players will start with Disc 1 for the introduction and early level choices, then go through a funnel level of sorts, where they will need to switch to Disc 2," Houston said. "From there they will play the middle portion of the game, which is mostly on Disc 2. Then after another funnel point in the story they'll go back to Disc 1."
- IGN.com

Houston hävdar att det hela inte har något att göra med något anti pirat drag från Biowares sida. Det var snarare tänkt som att  det skulle vara till hjälpa för spelarna. Då det att delar upp Mass Effect 2 i mindre delar kring mitt sektionen av spelet. Till vilken nytta då kan man ju fråga sig? PC versionen har ju tydligen inte den funktionen.

Houston fortsätter

"The decision was made due to the nature of having to go to two discs for what is a non-linear game and fitting the right amount of content onto each of the discs," he added. "This way players won't have to swap their discs multiple times during the middle of the game." - IGN.com

Vet inte om jag missförstått det hela nu. Men jag antar att det är lite som t.ex. Resident Evil Remake. Man måste ju switcha skiva när man kommit till typ mitten av spelet. Så det handlar alltså om att man bara måste switcha skiva när man ska till en vis mitt sektion av Mass Effect 2 skulle jag tro.


Mass Effect som film? kan det bli något bra tro.

Mass Effect 1 och 2 har ju mottagits rätt bra av både spel media och Gamers lika så. Nu kan även en film på spelet vara på G. Biowares projekt director Casey Hudson har pratat öppet om att det finns ett stort intresse kring en eventuell Mass Effect film. Dock, så poängterade han ut att ska filmen bli en verklighet så ska den göras på rätt sätt. Alltså så kan Uwe Boll glömma bort det här projektet också (In your face Boll!).

Casy Hudson i en intervju med MTV

"Obviously we have a tremendous amount of interest from people in Hollywood to make a major motion picture about Mass Effect," he told MTV. "The most important thing for us is, we don't just want to see a movie get made. We want to see a great movie get made, if it's going to get done at all.

"We're just looking at our options there, but waiting to make sure we have something really right before we do it."

Om en film baserad på Mass Effect blir aktuell så kan man ju dock ställa sig följande frågor. 1. Vilka skådespelare ska vara med i filmen och vem ska spela Shepard? 2. Då kommer det alltså att bli en film trillogi?

Blir det något utav det hela så lär vi bli varse om det i vilket fall.


Hemsida

http://masseffect.bioware.com/agegate/?url=%2F

/Robin
Gaming Ground Sverige

Dead or Alive Paradise PSP



Jag ska erkänna att jag gillar/gillade DOA fighting serien. Det ska jag inte krypa under bordet med. Men där emot så tilltalade aldrig den här soft porn approachen mig som Tecmo/Team Ninja envist matat på med i och med DOA - Extrem 1 och 2. Men det är väl upp till var och en.

Personligen så anser jag att den typen av spel borde få ett helt nytt genre namn. Typ "I have/can´t get no girlfriend simulator" eller liknande. Men let´s face it, sex säljer. Och nu har några bilder dykt upp ifrån DOA - Paradise till PSP + produkt text. Tror knappast att någon kommer att bry sig om att läsa texten men, yeah.

Kommer spelet att bli bra? tveksamt, kommer det att sälja? som fan troligen.

Produkt text

Boasting the most beautiful 3D female characters even seen in any PSP title, you will be able to indulge in beach volleyball, pool hopping, as well as visiting the revamped casino resort run by the enigmatic ‘Rio’. With an exhaustive shopping option as well, spend your hard-earned ZACK currency on hundreds of cool items, from clothes to gadgets then keep them for yourself or give them as gifts to your new girlfriends. The more gifts you give, the stronger your bond with them will grow.

You’ll also be able to snap candid photos of your giggling beauties in their beachwear which you can store in your very own private photo album and collect ‘Venus Clips’ to enjoy later. It’s all on-the-go, and all in the palm of your hand. Take your girls anywhere. Play with them any time.


Lite bilder ifrån spelet. Om nu undrar varför jag inte kommenterat på bildern (som jag/vi brukar göra) så anser jag att bilderna i det här fallet talar för sig själv, no further words needed.








DOA - Alive paradise är tänkt att komma ut någon gång under andra kvartalet i år till PSP. Det lär knappast vara en titel som Gudrun Schyman och hennes femnistnazist parti Fi lär hoppa högt och slå volter över precis. Men alla straight killar med händerna i behåll lär nog jubla (djup sarkasm). För min egen del då? i pass. Föredrar the real deal.

/Robin
Gaming Ground Sverige

The Sims 3 var år 2009´s bäst säljande pc spel


A winner is I

Att Sims 3 skulle bli ännu en success saga för EA var väl inte direkt oväntat med tanke på hur väl dom två tidigare spelen (och alla dess expansioner) mottagits av allmänheten.  Men skulle det bli årets bäst säljande spel (2009) var kanske inte lika självklart. Enligt EA själva så är sådant fallet. Sims 3 ska ha sålt 1.4miljoner ex under sin första vecka under juni 2009 (vilket uppenbarligen är dom bästa säljsiffrorna EA haft på 27år). Och i slutet av juni 2009 så hade siffrorna ökat till totalt 3.7miljoner sålda ex (world wide).

Dom siffrorna är baserade efter NPD´s försäljnings data. Framgångarna slutar dock inte där. Sims 3 vart även det nr 1 bäst säljande Iphone spelet förra året. The Sims 3 Adventures lyckades även placera sig på topp tio listan world wide. Det är inte illa pissat minst sagt. Så man kan ju lätt konstatera att världen gillars Sims, någon annan slutsats vore en underdrift.

Lite citat från EA gällande sims 3 och dess utmärkelser och framgång.

"Celebrating its 10th anniversary this year, The Sims franchise and its official websites continue to thrive and provide a place for players to create, share, expand their gameplay experiences, and explore," -  EA

"The Sims 3 in particular has one of the strongest communities-the official website sees more than 6 million unique monthly visitors. Over 100 million pieces of content have been downloaded from the The Sims 3 Exchange in just seven months. Previously it took years to reach the 100 million marker. The Exchange enables fans to share custom content such as Sims, clothing, houses, objects and now worlds with the Create a World Tool beta." - EA

Hela topp 10listan över 2009´s bästsäljande pc spel (det är baserat på NPD´s försäljnings data, och vad jag förstått det som så är det räknat på world wide siffror/total försäljning)

1. The Sims 3
2. World of Warcraft: Wrath of the Lich King
3. The Sims 2 Double Deluxe
4. World of Warcraft: Battle Chest
5. Call of Duty: Modern Warfare 2
6. World of Warcraft
7. The Sims 3: World Adventures
8. Spore
9. Dragon Age: Origins
10. Empire: Total War
Hemsida
http://www.thesims3.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Toy Story 3


Ganska old new´s. Men alla har kanske inte hört att Toy Story 3 kommer att rulla igång på biograferna i år (18 juni Usa och 3 september här i Sverige). Jag är ett stort fan av i stort sett alla Pixar filmer. Men i synerhet Toy Story serien. Det är typ den ultimata film serien för en vuxen person som har barnsinnet i behåll.

För dom som inte är bekanta med Toy Story sen tidigare. Så är det en 3D animerad serie som handlar om ett gäng leksaker (Buzz Lightyear, Woody, som i övrigt röstas av Tom Hanks i den engelska versionen, mfl).


Buzz, kolla där! Duke Nukem 4 Ever säljs i närbutiken utanför huset. Haha, gick du på den gamla.

Historian denna gången är att Andy (den unga pojken i dom tidigare delarna, som nu börjat bli vuxen) ska börja på college (högskola/universitet). Och eftersom Andy blivit lite väl gamal för att leka med sina leksaker så får han ett val av sin mor. Packa ner dom och ta med sig till college eller kasta dom. Han väljer inget av dom.

Han tar Woody med sig och placerar resten av leksakerna i en säck som han tänker ta upp på vinden. Dock så blir det ett missförstånd och leksakerna hamnar i sopptunnan istället. Av dom smakproverna jag sett av filmen så verkar det kunna bli riktigt lovande. Jag vet ialla fall en snubbe som kommer att stå i biokön för att få se filmen när det går upp på vita duken i Sverige.

Några fler som är sugan på att se Toy Story 3?

Trailers
http://www.youtube.com/watch?v=SYjNHynoN8k&feature=rec-LGOUT-farside_rev-rn-3r-2-HM

http://www.youtube.com/watch?v=v_FfHA5whXc

Hemsida

http://disney.go.com/ToyStory/

Mer info
http://www.imdb.com/title/tt0435761/


/Robin
Gaming Ground Sverige

Risk - Factions 360 XBLA

Risk, nu till 360 och med katter?.

Jag har varit en sucker för risk sen barnsben. Brädspelet är jag mer eller mindre uppvuxen med och pc versionen har man spelat fler talet gånger. Nu är det dags för 360 ägarna att få ta del av Risk universumet. EA gick ut med (via ett pressmeddelande) att skaparna bakom "Magic The Gathering - Duels of the Planeswalkers" Stainless Games, står för utvecklingen av Risk - Factions. Och alla animationerna i spelet har gjorts utav Power House Animation, dom skänker en lite mer humoristisk touch över Risk.

Inom väldigt kort är så är Stainless Games klar med en XBLA version av Risk. Själva uppläget i Risk - Factions är att upp till femspelare kan kriga emot varandra över XBLA. Dock med två olika varianter av regler. Antingen med old school reglerna eller med uppgiftbaserade sådana. 

Man kan även välja mellan fem olika armer. Var och en av dom har olika svagheter respektive styrkor och alla striderna som tar plats i spelet är animerad (vilket ni kan se på filmerna från spelet). Humorn spelar helt klart en stor roll i Risk - Factions.

Så spelet kan nog tilltala även den mest kräsna anti strategen att ge spelet en värdig chans.

Pressmedelande

EA SETS STAGE FOR WORLD DOMINATION WITH RISK: Factions

Globally Popular, Strategic Game of Conquest in Development for Xbox LIVE Arcade

REDWOOD CITY, Calif. – January 11, 2010 –The EA Play Label of Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) today announced that it is bringing Hasbro’s (NYSE: HAS) globally popular strategy game, RISK, to Xbox LIVE® Arcade (XBLA) in early 2010. Featuring outlandish factions, a unique art style, new gameplay twists and off-beat humor, RISK: Factions promises to challenge and captivate both new and seasoned RISK fans on their quest for world domination.

“For the past half-century, millions of RISK fans have been consumed with ruling the world, underscoring the board game’s enduring appeal,” said Chip Lange, Senior Vice President and General Manager of EA’s Hasbro Division. “We’re now going to bring that masterpiece experience to life and add other amazing layers of XBLA-style gameplay that will take conquests to a new level, including the ability to battle players from around the globe for the first time, truly giving new meaning to the phrase ‘world domination’.”

Developed by Magic the Gathering: Duels of the Planeswalkers studio Stainless Games and featuring cinematics from veteran animation studio Power House Animation, RISK: Factions will offer innovative ways of experiencing the timeless turn-based board game in both objective-based and world conquest modes. Players will be able to engage as one of five playable factions, each with different strengths, as they wage war on new maps with dynamic terrain in their quest for missile silos in order to strategically dominate the game. Additionally, as rivals go head-to-head during unique, animated combat missions, enemies will be able to trigger “Overkill” moments, based on the roll of the dice, and unlock avatar awards while attempting global supremacy. With a new animated art style, kooky humor and a choice of five oddball factions, RISK: Factions is sure to offer something for veteran RISK strategists and newcomers alike.

“Just as the original RISK board game broke new ground 50 years ago by being the first game to offer non-linear movement, EA is re-inventing this long-time favorite for today’s digital consumer,”

“We expect RISK: Factions to be well received on XBLA among the strategy and simulation community" - Mark Blecher, Senior Vice President and General Manager of Digital Media and Gaming at Hasbro.

Release datumet för Risk - Factions är andra kvartalet i år. Ska bli intressant att se vad det får för betyg och vad folks reaktion blir kring spelet.

Trailers

http://www.youtube.com/watch?v=NBoyqHaBy3E

http://www.youtube.com/watch?v=liDFWd3cNlA

Hemsidor
http://hasbro.ea.com/

http://www.stainlessgames.com/home/go/

http://www.powerhouseanimation.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Iphone hackaren George Hotz "Geo" sägs sig ha hackat PS3


Var väl igentligen bara en tidsfråga innan det skulle bli ett faktum.

Killen bakom Iphone hacket (George Hots Aka Geo) säger sig nu även ha lyckats med bedriften att hacka PS3. Han har via sin blogg laddat upp bilder + text hur han gått till väga (mycket tekniskt mumbo jumbo). Han ska tydligen ha lyckats med hacket efter 5veckors intesivt brottande med hårdvaran och mjukvaran.

På hans blogg så står följande.
"I have read/write access to the entire system memory, and HV level access to the processor. In other words, I have hacked the PS3. The rest is just software. And reversing. I have a lot of reversing ahead of me, as I now have dumps of LV0 and LV1. I've also dumped the NAND without removing it or a modchip." -
George Hots Aka Geo

Det har alltså tagit över 2år för någon att lyckas (om det nu är sant) att knäcka PS3an. Det måste med andra ord betyda att PS3 varit en utav dom säkraste systemen någonsin?. För alla dom tidigare konsolerna (vad jag vet) har hackats/knäcks mycket tidigare/snabbare.

Det ska nämnas att han inte har gått in i detalj hur han gjort för att hacka PS3an. Det är mer en överblick man får hur han gjort.

Hotz menade på att inte tänker avslöja hur han gjort, inte riktigt än ialla fall. Frågan är ju dock hur länge det här kan hemlighållas innan någon från sony blir varse om det och stänger igen den möjligheten med en firmware uppdatering.

Hotz ska hålla folk som är intresserad uppdaterade via sin blogg ialla fall. För min egen del så är jag mer intresserad av dom tekniska bitarna än själva "piracy" delen.


George Hotz
"Geo´s" hemsida
http://geohotps3.blogspot.com/

/Robin
Gaming Ground

Hideo Kojima´s team kommer inte med många idéer


MGS skapare, Kojima-san.

Kojima skulle ju ha lagt av med MGS serien efter del 4. Men sådant vart inte fallet (inte så konstigt heller. Med tanke på att han levererat flera AAA titlar genom åren). Kojima vart tillfrågad via Playstation Magazine Uk om hur pass många idéer som kommit ifrån hans team i och med jobbet med MGS - Peace Walker.

Då svarade Kojima så här

"Well it's strange, but not so many ideas come from the other staff. Co-op Ring, Love Box - the names and the ideas come from myself,"

Något säger mig att det inte är många i hans personal som äns vågar att vare sig ifrågasätta hans idéer eller komma med förslag/förbättringar osv. Somliga anser att Kojima fått lite väl mycket makt/fritt spelrum.

Kojima avslutade även intervjun med följande ord.

"I am taking charge of the overall game design," - Kojima-san, PlayStation Magazine UK

Det råder nog ingen tvekan om vem det är som är boss ialla fall. Fast dom flesta struntar nog i hur pass stort inflyttande personalen har över projekten. Bara slut produkten blir bra när det kommer till kritan. Måste dock känns rätt svettigt att vara en väldigt kreativ person och sen jobba under Kojima, om man nu ska tro på ryktena.

http://www.konami.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Atari´s Gravitar goes internet


En riktig arkad klassiker back in the day´s

Såg precis att man nu kan spela Atari´s Gravitar online via Atari´s hemsida. Tycker det är precis lika kul idag som när jag körde det när jag var liten. Kanske inte allas kopp te, men det kan vara värt att testa på ialla fall.


Atari börjar sakta men säkert komma tillbaks till sin forntida glans.

http://www.atari.com/arcade/gravitar


/Robin
Gaming Ground Sverige

Double Dragon - Zeebo say what?



Rätt komiskt. Jag la som bekant upp en video på Double Dragon 2 sent igår kväll. Sen när jag kollade runt lite. Så visade det sig att det fanns en uppföljare/remaken som släpptes förra året till en konsol vid namn Zeebo. Jag har hört talats om den tidigare, men det var väl inget jag direkt reflekterade över.


Snyggare grafik i all ära. Men hur bra är gameplayet?

Vet inte om ni hört talts om Zeebo konsolen tidigare. Men det är en konsol som har en stor marknad/fanskara i länder som Kina, Mexiko, Indian och Brasilien (flera miljoner sägs det). Maskinen har vara sig någon CD/DVD eller Blu-rayspelare. Alla spel och annat tankar man ner via trådlöst bredband.

Zeebo var ursprungligen tillverkad för den Brasilianska spelmarknaden. Konsolen riktar sig främst till människor med begränsad ekonomi men som ändå vill kunna spela ett brett utbud av olika lir. Priset på Zeebo är nog dess största försäljnings fördel. Bara 199$ (Runt 1400kr med andra ord).


Den ultimata Wii, 360 och PS3 dödaren?

Zeebo växer så det knakar och flera spelföretag har knytit band till konsolen. Där bland för att nämna några. EA, Capcom, Activision, ID Software, Namco och Popcap. Man kan ju fråga sig när maskinen blir aktuell för EU marknaden och till vilket pris?. Jag vet dock inte för min egen del om det är ett giviet köp. Ska inte fördöma den i förhand, vore kul att få testa på hur pass bra den är.

Double Dragon - Zeebo
http://www.youtube.com/watch?v=3Q1Z3OCbn4w

Zeebo hemsida
http://www.zeeboinc.com/

Zeebo specs

http://gdgt.com/tectoy/zeebo/specs/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Stick figure frossa



Tänkte bara pass på att tipsa er om en cool sida innan jag släcker ner för idag. Gillar man stickfigure spel, filmer m.m. Så är sidan nedan en blessing för er.

Cheers and good night.

http://www.stickpage.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Double Dragon 2 - FLASH Parody


En helt vanlig dag i grillby city. Blod röd himmel, drakar och två vuxna män som gör upp med vapen.

Tillbaks på den tiden då alla grabbarna gjorde kaststjärnor, nunchucks och knogjärn på träslöjden (ja, till och med jag) och Ninjor var det största hotet i världen för dagens samhälle då på 80 och början av 90talet. Bara man nämde ordet ninja i närheten av någon lärare så var det ungefär som om man sa "Mufasa" i närheten av Scar i Lejonkungen.

Det hela startade (ialla fall på min skola) med ett litet spel till Nes vid namn Double Dragon. Alla pratade om det, alla spelade det och alla apade efter det. Men om vi håller oss till själva spelet istället. Double Dragon var ett av dom första stora beat em up spelen för hemma konsol marknaden.

Det var start skottet för Beat up genren i stort och för min del. Så var det start skottet för mitt intresse för kampsport, Beat em up (och fighting spel i övrigt).

Jag hittade en rätt rolig parodi film på Double Dragon 2 som jag tänkte dela med mig utav (ja, ni trodde väl inte att jag tänkte tortera er med lång filmen Double Dragon va? så elak är inte äns jag).

Enjoy

Double Dragon 4 ever
http://www.youtube.com/watch?v=yEFHnX2LHN8&feature=related

/Robin
Gaming Ground Sverige

Rare jobbar på ett natal baserat fitness spel?


En uppföljare på Perfect Dark tack.

Ett rykte (Via VG247) säger att Rare ska jobba på en fitness titel till 360´s projekt Natal. Inte mycket till info kan tyckas, då det är all information som finns. Verkar med andra ord som om Rare jobbar på precis allt men inte PD..

http://www.rareware.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

En utav dom bästa spelmusik låtarna ever


The good ol day´s.

Satt och funderade precis över vilka låtar som toppar min lista över best of spelmusik låtar. Tja, Hell March poppade typ upp direkt.
Frank Klepacki har gjort mycket för C&C serien med sin musik. Inget snack om den saken. Dock finns det ju tre stycken olika Hell March versioner (en för varje Red Alert). Vilken version anser ni vara bäst?

Jag själv föredrar originalet från första Red Alert.

Hell March 1

http://www.youtube.com/watch?v=Tb-gI_pFog0

Hell March 2
http://www.youtube.com/watch?v=9WqwFhX6Cqg

Hell March 3
http://www.youtube.com/watch?v=6nFKPVfDrgU

Hemsida

http://portal.commandandconquer.com/redalert/


/Robin
Gaming Ground Sverige

Tetris = 100miljoner nerladdningar $


Alexey Pajitnov´s mästerverk i all dess prakt.

Tetris är ett utav dom mest beroende framkallande spelen någonsin och den har sålts i miljoner ex till diverse olika format sen 80talet. Nu är ännu en milstolpe spikad för Tetris. Nämligen det faktum att 100miljoner nerladdningar gjorts av Tetris till mobil.

Med tanke på att Tetris finns tillgängligt i 60 olika länder och för över 64,000 olika mobila lösningar/modeler. Så var väl inte succen direkt oväntad kan tyckas. Tetris har även beräknats fram som den nr 1 bäst säljande mobila spelet någonsin. Så en stor applåd till dess skapare Alexey Pajitnov och tetris.

/Robin
Gaming Ground Sverige

Systemkraven för Alien Vs Predator


Vadå stress panik.

Systemkraven för nya AVP har nu avslöjats. Var inte allt för svettiga krav faktist. Till och med min kontors dator pallar att köra spelet. Spelet stöder även DX 11 för den som har det stödet på sitt grafikkort och OS.

Systemkraven följer nedan.

Minimum Requirements
Windows 7/ XP/Vista
1 GB System RAM (XP)/ 2 GB System RAM (Vista)
3.2 GHz Intel Pentium 4/Athlon 64 3000+ or equivalent processor
DirectX 9.0c compliant video card with 128 MB RAM (NVIDIA 6600 or better, ATI X1600 or better)

Recommended Requirements
Windows 7/ XP/Vista
Intel Core 2 Duo E6400 or equivalent processor
2 GB System RAM
DirectX 9.0c compliant video card with 512 MB RAM (NVIDIA 8800 series, ATI HD2900 PRO or better)


http://www.planetavp.com/

http://www.sega.co.uk/games/aliens-vs-predator/?t=EnglishUK

/Robin
Gaming Ground Sverige

Darwinia+ XBLA



Interversion Software (skaparna av Defcon, Darwinia och Uplink) har haft ganska fullt upp med Darwinia+ till 360. Titeln ska släppas till XBLA och den innehåller både Multiwinia och Darwinia i ett och samma paket. För dom som inte spelat vare sig Darwinia eller Multiwinia. Så skulle man bäst kunna beskriva det som ett RTS spel som har en gnutta utav både action, pussel och hacker element.

Samt att det har en retro touch i och med den lite ustickande grafiken (Tänk Tron, typ).

Darwinia + XBLA info.

Over thousands of generations the peaceful Darwinians have been evolving in a beautiful digital world, but now their whole way of life is under threat from a devastating computer virus that has infected their world and decimated their numbers. Without your protection they don't stand a chance and it’s up to you to lead them into battle to recapture their lost world! Once you've proven your command ability, take your Darwinian army online and challenge your friends to strategic combat, as tribes of Darwinians slaughter one another in a desperate struggle for supremacy.


New Features:

- Graphical re-work throughout the game with a higher frame rate.

- All new introductory experience, tutorials and on-screen help.

- Brand new control and interface design–Introversion's smoothest ever.

- Darwinia and Multiwinia in one perfect package, which consists of a blend of a story driven campaign game mode and the chaotic multiplayer madness.


http://www.introversion.co.uk/darwiniaplus/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Guerrilla Bob trailer


Bob vet hur man löser konflikter. Med våld, vad annars?.

Hur beskriver man Guerrilla Bob på bäst sätt? jag skulle säga att det är en blandning utav Canon Fodder,
Ikari Warriors och Loaded. Spelet är utvecklat utav Angry Mob Games till Iphone och Ipod touch. Spelet släpptes igår via Appstore. Av trailern att döma så verkar det vara ett riktigt trevligt lir.

Bakgrunds historian för Guerrilla Bob är rätt sweet

It all started with two best friends. Bob and Johnny have been friends since they were 10, and they continued to be best buddies through high school, and then through college.

Eventually, Bob decided to enroll in the army, while Johnny chose a life of crime and money. Bob got great achievements and got promotion after promotion until he got to be a national hero.
Jealous of his success, Johnny set him up so that Bob would look like a corrupt soldier. So Bob was kicked out of the army. With nothing left to do, Bob decided to get REVENGE, and became a rebel. From then on, he would go by the name Guerrilla Bob.

One day, Bob found that the army had a plan to nuke the place where his old friend Johnny had his troops. He sabotaged the plan, so he’d go in by himself and kill them all one by one.


Trailer

http://www.youtube.com/watch?v=woF7v7lheoI

Hemsida
http://www.angrymobgames.com/

http://guerrillabob.blogspot.com/

http://twitter.com/guerrillabob

/Robin
Gaming Ground Sverige

Crack Down 2 demo på ingång



Crackdown 2 utvecklaren Ruffian har gått ut med att dom tänker släppa ett spelbart demo innan dom droppar fullversionen utav Crackdown 2. Det ger folk chansen att testa på spelet lite innan ett eventuelt spelköp.

Lite citat ifrån Crackdown 2 producenten James Cope.

"You can definitely expect a demo to hit Live before the game is out but I can't say when that will be... yet," teased Producer James Cope in an interview. "The Crackdown demo was fantastic and we want to carry on in that form."


"Primarily we believe that all the objectives, toys and gadgets we put in the game drive players to creating lots of fun, but there is a big set of specific secondary and tertiary objectives to do as well."


"From hunting Orbs all the way through to Rooftop and Road races, and then on to Freak Breaches and the general freeform mayhem of the night-time activities - as well as some other stuff we're not ready to talk about - there's going to be a lot of players to do, in any order and at any point they feel like. We certainly don't make it easy for ourselves." - CVG/IGN

Ska erkänna att jag bara kört första Crackdown lite som hastigast i butik. Men jag gillade det, då det bjuder på stor frihet och utforskar glädje. Crackdown 2 är beräknat att släppas någon gång i år (andra kvartalet var det senaste datumet som var sagt).

Trailer

http://www.youtube.com/watch?v=8K9QQZMBJvc

Hemsida
http://www.ruffiangames.com/

http://www.xbox.com/sv-SE/games/c/crackdown2/

/Robin
Gaming Ground Sverige

Inget Half Life 2 - Episode 3 i år heller


Ja Gordon, vart tusan är Episode 3/HL 3 någonstans?

Alltså, vad sysslar Valve med? fick precis veta via Game Informer/CVG att något Episode 3 i år kan vi bara drömma om. Det är inte äns klart om nästa del i Half Life 2 sagan kommer att komma i episode form eller som en fullskalig uppföljare (Half Life 3?).

Chet Falisek vart utfrågad av CVG om HL 2 - Ep 3 förra året och då sa han så här.

"Until we have something we have to announce we tend not to talk about what we're working on"
-
Chet Falisek Valve

Vad har det gått nu sen Episode 2 kom ut? över 2år (okt 2007). Tycker det känns lite som om Valve pissar sina egna fans i ansiktet. Dom har dragit ut på en cliffhänger i all världens evighet. För fansen är det rena tortyren. För deras egen del så hoppas jag på att det varit värt all väntan när väl EP 3 (eller HL 3) kommer ut. Börjar kännas allt mer som ett nytt DNF projekt.


http://orange.half-life2.com/


http://planethalflife.gamespy.com/

/Robin
Gaming Ground Sverige

bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy